loklisa

Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

Loklisa

Av Lisa Svärd - 2 juni 2011 14:43

Jag är en tjej som har halkat in på ett bananskal i ett Järnvägs muséum och som enda tjej kan det vara lite jobbigt ibland. Men absolut övervägande roligt! När Landeryds Järnvägsmuséum startade så var min pappa aktiv, och är fortfarande, men jag fick följa med honom och klippa biljetterna när pappa var konduktör på resorna, i sex år har jag nu varit verksam och blivit invald i styrelsen för föreningen bakom muséet. Pappas intresse har liksom smittat av sig och även om inte jag kan alla lok och vagnar så tycker jag att det är fantastiskt roligt att få vara med på en sån grej. Den mäktiga känslan att stå brevid ett ånglok som startar eller den hemvanda lukten i de gamla vagnarna.

Att jag alltid har varit intresserad av historia har nog gjort att jag är lite mer intresserad än vad jag hade varit annars.

Det var väl därför jag startade denna bloggen för att våra medlemmar och andra nyfikna människor ska få se lite vad vi gör på muséet. Vi har en hemsida också men där blir allt så stelt när man ska skriva, jag skriver utifrån mitt eget huvud och jag ska försöka uppdatera  med bilder och text så ofta som möjligt, men det blir nog mest när vi hittar på något på muséet. Målar vagnar eller mekar lok, alla resorna vi kommer att göra och definitivt många bilder och inlägg från Landeryds Tågdagar som infaller första helgen i september.


För information se www.landeryd.org


och så den alltid så klockrena bilden av Uffe Bergqvist!

  

/Lisa Svärd

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Svärd - 8 september 2011 12:29

             

Av Lisa Svärd - 8 september 2011 12:16

                                                              Slut! ...

Av Lisa Svärd - 5 september 2011 15:36

Man kan väl enkelt säga att helgen har varit händelserik. Jag vet faktiskt inte i vilken ända jag ska börja.. Jag är så tacksam över att jag har fått vara med om en sådan här tillställning. Jag får väl börja från början. Jag har varit dålig på att...

Av Lisa Svärd - 31 juli 2011 17:23

En väldigt varm dag har det varit, dålig dag för att räffsa massa avslaget gräs. Det hade räckt med mulet. Jag har idag räffsat upp allt det gräs som Göran och Magnus slog av igår. Tog ca tre och en halv timme, i ungefär 25 grader och gassande sol. S...

Av Lisa Svärd - 30 juli 2011 16:55

Lika dålig på att uppdatera bloggen som jag har varit, lika duktiga har våra aktiva medlemmar varit i stallet. Det vill säga, jag har varit usel och de har varit superduktiga! Det känns som att alla går lite på tå och är en aningens stressade. Man ...

Presentation


18årig tjej som är verksam i Landeryds Järnvägsmuséum, bloggar efter tycke och smak.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards