loklisa

Alla inlägg under juli 2011

Av Lisa Svärd - 31 juli 2011 17:23

En väldigt varm dag har det varit, dålig dag för att räffsa massa avslaget gräs. Det hade räckt med mulet. Jag har idag räffsat upp allt det gräs som Göran och Magnus slog av igår. Tog ca tre och en halv timme, i ungefär 25 grader och gassande sol. Så, en svettig Lisa, en varm och trött Ellen tog idag emot fyra glada gäster som ville titta in i stallet.

Fram mot eftermiddagen tittade Marcus förbi och därmed blev inte så mycket mer gjort, tur att jag var mer eller mindre färdig. Tack Marcus för ditt sällskap! ;)

Två blåsor rikare och väldigt mycket tröttare så är jag nu hemma och ska hoppa in i duschen. Inga bilder blev tagna idag, hade inte så mycket att ta kort på så ni får vara utan. Hehe, jag tog såklart lite bilder på Ellen men eftersom detta ska vara en tågblogg typ och Ellen fick vara med på bild igår så hoppar jag över det.


Marcus och jag pratade lite om tågdagarna idag, det känns att det börjar närma sig... Jag längtar som bara den! Längtar nog faktiskt mer till tågdagarna än till min födelsedag, kanske för att de båda sammanfaller ganska exakt. Jag fyller den första sept. och tågdagarna går igång den tredje. Det är ju klart, alla (nästan) funktionärerna kommer ju komma på fredagen. Åh gud så jag längtar! Det kommer bli legen... wait for it ... dary! LEGENDARY!


Nähe nu ska jag bli ren!


/Lisa Svärd ♥


Vi ses där!

  


Av Lisa Svärd - 30 juli 2011 16:55

Lika dålig på att uppdatera bloggen som jag har varit, lika duktiga har våra aktiva medlemmar varit i stallet. Det vill säga, jag har varit usel och de har varit superduktiga!

Det känns som att alla går lite på tå och är en aningens stressade. Man börjar känna att det närmar sig nu..

Lokstallet rustas upp och man anstränger sig lite extra för att få sådär fint som det vanligtvis inte är. Faktum är att tågdagarna närmar sig och vi har fortfarande endel kvar att göra. Verkstaden ska på något mirakulöst sätt förvandlas till en utställningshall och den smärre djungel som växer utanför stallet ska förvandlas till en picknickpark. Men, man får inte tappa modet. Idag har det varit arbetsdag, liksom alla andra helger bara det att jag inte kunnat närvara alla gånger.


Vi har fått jättefina bilder från Hasse och Bosse som har varit duktiga att

smörja ångloket.   Foto: Hans Gustafsson

Även slipersbytaren har kommit hem och alla små fönsterrutor är på plats. Great job boys!

 

     Förra gången vi klistrade fönsterrutor var det ca. 25 minusgrader, inte konstigt att limmet inte höll.


Idag har vi varit produktiva. Jag och Markus målade färdigt B5:an så den skiner i sin nya röda skrud!   Mission completed!


Även om marken runt stallet blev av med sin skrud så tycker jag att det otroligt bra! Tack Magnus och Göran för ert envisa jobb med trimmern! 

Vi hade Alf på besök, han och hans supercoola traktor rensade bangården. Det blev superbra!

Före

Efter


Självklart var Ellen med och tog emot besökarna och hjälpte mig att måla. Min lilla stumpa, hon är så dutig! Jag frågar ju såklart om någon är rädd eller allergisk mot hundar och om det inte är någon så går hon lös när vi arbetar. Idag var ingen rädd så Ellen gick runt och levde livet. Lunkade runt lite i lugn och ro, hälsade lite, gnagde lite på sitt ben, låg i stallet, hjälpte mig att måla och höll oss alla sällskap. Tack Ellen, Landeryds tåghund.

   

Idag vill vi tacka Magnus, våran nyaste aktiva medlem för det hårda arbetet han utförde och för hans trevliga sällskap! Tack!


Vi tackar även Herr Hagelin för donationen! Den tackar vi hjärtligt för.

 


Så, med ont i fötterna går jag nu och duschar av mig smutsen för att ta nya tag i stallet i morgon!


So long..


/Lisa Svärd ♥


Vi ses där!

  

Presentation


18årig tjej som är verksam i Landeryds Järnvägsmuséum, bloggar efter tycke och smak.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards